top of page
  • Forfatters billedeKaroline Bloch

Trylleundet 1 - Kærlighedens dilemma, af Sanne Stribolt

Da Andreas overtager som direktør for et stort firma, falder han hurtigt for kontorassistenten Melanie.

Melanie falder også for ham, men hendes liv er stadig meget påvirket af ekskæresten, der nægter at fortsætte uden hende.



Melanie er kontorassistent i en it-virksomhed, da den 33-årige Andreas Guldhammer Kristensen overtager titlen som direktør.

Han har haft success i USA, og har den helt rigtige sexet-direktør-vibe.

Han drages øjeblikkeligt a Melanies ubenægtelige skønhed, men ender med ikke kun at kæmpe for hende, men også for at beskytte hende mod en voldsom ekskæreste.


 

Jeg har gjort det utrolige, og har som boganmelder, litteraturinteresseret, for ikke at nævne romantisk anlagt ung kvinde, og har aldrig læst 50 Shades.

Men, jeg lever stadig i en civilisation, og jeg har adgang til internettet, så selvfølgelig har jeg hørt småting hist og pist, og selvfølgelig har jeg en nogenlunde ide om, hvad den handler om, og jeg har læst de små stykker der er blevet delt.

Og uden at kunne udtale mig om det, tror jeg alligevel Sanne Stribolt kunne have skrevet en værdig modstander på vegne af Danmark her.


Og endnu bedre?

Det er en serie. Vi er langt fra færdige med Melanie og Andres, og det er næsten det bedste ved bogen;)



Ekskæresten Tim synes jeg virkelig godt om. Ikke som person - bare rolig, jeg støtter ikke op om den voldelige, misbrugende, stalker-eks - men i stedet som karakter.

På den ene side synes jeg det er fedt, at Melanie sjældent formår at få sagt et hårdt nej (Igen; Ikke personlig mening, her snakker jeg pure faglig interesse), da det bygger mere op om Tim, der har svært ved at acceptere det er ovre. Han ser det måske lidt for meget som en katten-efter-musen-leg, og det er Melanie den perfekte karakter at sætte som offer for.


Andreas er den typiske sexede direktør - den magtfulde og beskyttende fyr, som Melanie naturligvis falder for.

Med det kommer der selvfølgelig de dominante øjeblikke, der af en eller anden grund passede perfekt til ham.

Han er umiddelbart en stille og rolig type, en sød fyr, men den lidt grove side giver ham et interessant twist, der kommer bogen til gode.



Selvom bogen fangede mig hurtigt, synes jeg til tider den blev en smule forhastet.

Det oplevede jeg især i de scener, jeg egentlig føler bærer bogen. De erotiske scener, der som udgangspunkt gerne må være en smule langsomme og 'drillende' og scenerne med Tim, der ellers virkelig skulle have bragt ens følelser frem.


Kapitlerne har de perfekte længder, og springer elegant mellem Andreas og Melanie - begge med interessante og spændende synsvinkler og oplevelser.

Det passer godt til bogen der generelt bare er velfungerende og med et skønt flow.



En ting der forvirrede mig var den gård, gruppen mødtes på.

Og gruppen generelt.

Andreas er næstformand, men Melanie og Tim har åbenbart også været på gården, og jeg er bare totalt tabt.

Forhåbentlig får vi dog flere svar i næste bog!


Alt i alt synes jeg at det er en genial bog taget i betragtning af, at det er en debutbog. Der er lidt fejl og ting, der skal rettes på og udvikles på, men jeg tror det kommer med tiden, og efterhånden som Sanne Stribolt udvikler sig.


Tak til forlaget Forfatterskabet.dk for anmeldereksemplaret.

bottom of page