top of page
  • Forfatters billedeKaroline Bloch

Jeg skriver et træ, af Irene Sidenius

"alting vil tælles

beskrives

alting vil

genopstå"



Eksistensmeddelelser.

Det er det ord, bogen er beskrevet med på forsiden.

På bagsiden beskrives den med følgende digt:


"vi sidder mellem duer

din arm varmen fra

din arm imod min

gennem tøjets

lette stof

vi taler om det vi ser

træerne duerne flyver op

om trappen

jeg tegner og skriver den

jeg skriver trappen træet

byen kirken hvor vi gik ind

jeg skriver et træ"


Det sammen byggede min spænding op, og givet min kærlighed for poesi håbede jeg virkelig på at der i denne bog ville være noget, der ville vække min opmærksomhed.

Bagsidedigtet ramte mig ikke lige, men det synes jeg egentlig sjældent de gør, og jeg synes sjældent de repræsenterer det bedste af det bedste fra bogen, så jeg var stadig go.

Desværre blev jeg bare mere og mere skuffet for hver side jeg bladrede.


Jeg savnede det stykke, den paragraf, eller det enkle ord, der gør, at man for alvor spærrer øjnene op. Det voldsomme, hvis det kan siges sådan.

Det fandt jeg bare ikke i denne, og det er mange digte at læse når man ikke bliver 'påvirket' af dem.


Det sagt er min oplevelse dog at det er meget individuelt hvad man synes om netop digte, og der er jo en grund til at bogen blev udgivet!;)


Tak til forlaget Brændpunkt for anmeldereksemplaret.

Comments


bottom of page