top of page
  • Forfatters billedeKaroline Bloch

Eftersmag, af A. J. Sandahl


Vi følger Sarah fra 2004 til 2012, gennem forhold, arbejde, venskaber og alt andet.

Kære Sarah... It's gonna be a ride.


2004. Sarah og Thomas har det godt sammen.

Så frier Thomas, men det føles ikke som starten på et ægteskab.

Det føles som en afslutning af deres forhold.

Sarah har success, Sarah har egen virksomhed i Aarhus, Sarah har boliger i andre lande, Sarah mangler ikke penge, Sarah har styr på det hele.

Næsten det hele, i hvert fald.

Thomas og hende bor et sted der skriger familie og forhold, et par volvoer og måske endda en vovse.

Men da en storm tvinger hende og Isabel ind på en kro, er det ikke stormen der tvinger hende til at blive.

Faktisk er det intet.

Sarah bliver.

 

Jeg kan næsten mærke det igennem hele min krop. Der er et bestemt ord, der higer efter at komme ud.

Kedelig.

Bogen er kedelig.

I hvert fald et godt stykke af vejen, for da Rune endelig bliver introduceret vender det fuldstændig, og jeg er ligeså opslugt af bogen, som jeg kan forestille mig andre kan have været det fra starten.

Kærlighedshistorien er ikke mellem hende og Thomas, det er mellem hende og Rune, og bogen går først rigtigt i gang, når begge parter er der.

Bogen følger Sarah fra august 2004 og til midten af 2012, så det er mange dage der skal lægges ind på få 324 sider.

Der er dog selvfølgelig nogen spring, og A. J. Sandahl skal virkelig have ros for sin evne til at holde det simpelt og overskueligt, både for sig selv og læseren.

Sarah er en stærk karakter - noget der er brug for i en hovedperson.

Handlekraftig og ikke mindst engageret. Derfor bliver hendes forretning hurtigt en stor del af hendes personlighed, da den netop viser disse sider.

Men, som jeg ser det, betyder det ikke noget at den går konkurs, fordi hendes liv allerede havde begyndt at ændre sig før det.

Isabel er også en god karakter, hvis betydning i bogen jo også er stor.

Thomas er flad, men til helvede med det, for det er jo netop det, A. J. Sandahl prøver at sige.

Rune til gengæld.

Genial karakter!

Jeg frygtede, da han blev introduceret, en wannabe Christian Gray, men nej!

Jeg elskede især hans lille break-down, som virkelig tilføjede et par niveauer til ham!

Sproget er letlæst og tilgængeligt, hvilket betyder at alle kan læse den - givet at plottet er noget for dem, selvfølgelig.

Tak til forlaget Brændpunkt for anmeldereksemplaret.

bottom of page