top of page
  • Forfatters billedeKaroline Bloch

Jagten på El Chapo, af Andrew Hogan og Douglas Century


Andrew Hogans har fortalt om sine oplevelser i jagten på El Chapo i flere detaljer end nogensinde før, dem alle samlet i denne bog skrevet i samarbejde med Douglas Century.


Flere detaljer end nogensinde givet ud før er samlet i én bog med både fortællinger, minder og billeder fra forfatteren selv.

Andrew Hogan fortæller i udtrukne detaljer om historien, hele vejen fra barndomsdrømmen om at blive politimand til den asluttende kamp mod El Chapo.

Da jeg først begyndte på bogen vidste jeg ikke meget om El Chapo. Emnet har aldrig været specielt diskuteret i min omgangskreds, og jeg kendte ikke til meget andet end navnet El Chapo, som jeg kun forstod som spansk slang for 'Shorty' - altså en lav person.

Takket være bogen ved jeg dog at mennesket bag navnet ganske rigtigt var lav (under 150 cm hvis jeg husker rigtigt), men at der ligger meget mere bag navnet end bare hans højde.

El Chapo var et navn der skulle frygtes, og det blev det - med god grund.

Derfor kan jeg godt forstå hvorfor så mange må have interesse for denne bog.

Det er noget helt specielt at høre historien fra en vinkel, der er så tæt på sagen og personerne.

Andrew Hogan har spillet en helt speciel rolle gennem hele jagten, og det pirrede helt klart min interesse for hans baghistorie, som man heldigvis også får leveret i denne bog.

Tak til forlaget HarperCollins for anmeldereksemplaret.

bottom of page