top of page
  • Forfatters billedeKaroline Bloch

Søsteren, af Kjell Ola Dahl


Da Frank Frølich er på vej hjem en dag møder han den usædvanlige Mathile, og før han ved af det er han 'head over heels' forelsket i pigen, der hurtigt får ham involveret i en sag langt mere indviklet end hvad man som læser havde turde håbe på.


Da Frank Frølich forlader politiet og starter op som privatefterforsker bliver han hurtigt hvirvlet ind i en sag med en mand, der desperat har brug for at hjælp til at finde sin søster.

Men denne sag er mere kompleks end først antaget, og da mord begynder at ske for mennesker med forbindelser til sagen føler Frølich sig truet.

 

Jeg har hørt om Kjell Ola Dahl, men det er første gang jeg selv læser et af hans værker.

I denne bog møder vi det underholdende makkerpar bestående af Frølich selv og Gunnarstranda.

Jeg var netop blevet færdig med De venstrehåndedes forening af Håkan Nesser da jeg snuppede denne bog. Jeg valgte lige præcis denne fordi den, ligesom DVF, er en kriminalroman og jeg håbede at jeg ville nyde den i samme grad.

Det ved jeg ikke om jeg vil påstå at have opnået, men det er helt klart en god bog, og det komplekse plot samt samfundskritiske kommentarer har sammen med gode karakterer og gode dialoger bygget op om en bog, der alt i alt har vist sig at være tiden værd.

Tak til forlaget Modtryk for anmeldereksemplaret.

bottom of page