top of page
  • Forfatters billedeKaroline Bloch

Let at lave, af Jessica Frej


Dette er den første kogebog jeg anmelder - altså helt nyt territorie for mig. Jeg kan dog sige at jeg er glad for, at jeg sagde ja til den, for selvom madlavning ikke er min stærke side, er der faktisk mange retter deri jeg endnu skal have prøvet.

Der lægges især fokus på at det skal være hverdagsmad, og det skal være nemt - noget, der passer mig og mange andre helt perfekt!


Indholdsfortegnelsen er ikke delt op i retter, men derimod lidt mere i humør. Første er for eksempel 'comfort food', og den næste er 'opkvikkende og friskt'.

På den måde er den langt bedre tilpasset dette år end mange andre kogebøger, og er mere relevant for os lidt yngre, der enten ikke har været i gang i lang tid, eller skal til og i gang med madlavning.

Det kan også ses på de 30 tips der er tilføjet.

Jeg tror faktisk bogen ville være rigtig god til mange, og jeg har allerede to personer i tankerne jeg gerne vil anbefale den til.

Og selvfølgelig skulle en opskrift eller to da også testes!

Jeg valgte 'Mormors Carbonara', da jeg synes den på billedet så virkelig lækker ud (Mon ikke det var baconen der tiltrak mig?;))

På opskriften står der 15 minutter, hvilket passede mig godt, da jeg brugte cirka 20 minutter på at få den klar til servering.

Den kan jeg i hvert fald varmt anbefale, for den var virkelig lækker - og nem.

Mere har jeg endnu ikke forsøgt mig med, men jeg regner med at skulle prøve fetaostbradepanden inden ikke for længe, da jeg endnu engang synes den virker meget ligetil - og selvfølgelig velsmagende!

Tak til forlaget HarperLife for anmeldereksemplaret.

bottom of page