top of page
  • Forfatters billedeKaroline Bloch

The demon cycle 2 - Ørkenspyddet, del 1 & 2, af Peter V. Brett


Ahmann Jardir har udvalgt sig selv Shar'Dama Ka; Forløseren.

Han bærer både krone og spyd, samt flere mystiske våben, der retfærdiggør hans rolle som Forløseren.

Det er dog ikke sikkert at nordboerne vil accepterer ham som Shar'Dama Ka - De har nemlig allerede udråbt deres egen forløser; Den tatoverede mand.

Mørk, hemmelighedsfuld, og tidligere allieret til Shar'Dama Ka.

Det er dog længe siden, og meget kan ske på så lang tid.

Man kan let gå fra at være venner til fjender.


 

Jeg skal indrømme at første halvdel var lidt svær at komme igennem. Heldigvis gjorde anden halvdel dog totalt op for det!

Jeg kan ikke helt forklare hvad det var ved første halvdel, jeg ikke var så vild med, for der er jo egentlig rigeligt med handling og udvikling og så videre... Men alligevel var det bare noget jeg personligt ikke brød mig om. Måske savnede jeg en anden karakter end Ahmann Jardir jeg kunne 'følge', da jeg må være ærlig og sige at han ikke lige fangede mig som jeg havde håbet på.

Der bliver lagt super meget op til et brag af en anden halvdel, og jeg er virkelig glad for at jeg har den klar ved siden af mig så jeg kan komme i hak.

Karakterene (Inklusiv Jardir) er utrolig veludviklede, hvilket jeg især lod mærke til i denne bog, hvor der bliver gået mere i dybden med Jardir.

Derudover kan jeg godt lide hvordan beskrivelser generalt er infiltrerede i historien, og ikke en form for pause i historierne hvor vi lige kan høre det nødvendige før vi kan vende tilbage til den EGENTLIGE bog.

Dette fungerer utroligt godt, og er noget jeg generalt ville ønske flere forfattere var i stand til!

Selvom jeg ikke var voldsomt glad for første halvdel, elskede jeg anden halvdel, faktisk mere og mere for hver side jeg læste. Især de sidste cirka 100 sider gjorde mig super klar på andel del af bogen!

Tak til forlaget DreamLitt for anmeldereksemplaret.


Jeg nød første del (især anden halvdel) men det er intet imod hvor meget jeg nød anden del!

Noget der helt klart har medvirket til det er Renna, som jeg mest af alt bare har lyst til at lægge et tæppe over og lave en kop te til. Hun er sådan en skøn karakter, total rollemodel grundet hendes mod og energi og ih altså, jeg elsker hende bare.

Det samme gælder selvfølgelig for Leesha, der bare virkelig formår at forblive stærk lige meget hvad der sker.

Arlen (Den Tatoverede Mand) er stadig en stor del af historien, men jeg synes først det er i denne bog jeg personligt virkelig knytter mig til ham, som man oftest gør det med karakterer i bøger.

Som sagt føler jeg virkelig at karakterene er en kæmpe del af denne serie, og derfor betyder det også så meget at størstedelen er nogen man holder af, som jeg havde det med denne.

Hold nu op jeg glæder mig til næste bind!​

Tak til forlaget DreamLitt for anmeldereksemplaret.

bottom of page