top of page
  • Forfatters billedeKaroline Bloch

Fortællingen om Blodet 2 - Ildbærerne, af Anders Björkelid


Galgemænd og andre umenneskelige væsner kommer efter dem i et forsøg på at stoppe dem, og tvillingerne må ud på en farefuld færd for at finde nogen, der kan hjælpe dem i kampen.


Da Sunia og Wulfs far døde, fandt de ud af at de var af slægten Blod, og nu ved de at de bliver nødt til at fortsætte slægtens kamp mod Kulden.

Galgemænd og andre umenneskelige væsner kommer efter dem i et forsøg på at stoppe dem, og tvillingerne må ud på en farefuld færd for at finde nogen, der kan hjælpe dem i kampen.

De ender i Funisburg i Imperiet for at tænde bavnerne i vagttårnet, men ingen har haft adgang til det i flere hundrede år.

Men der er en, der ved hvordan man får adgang.

Tvillingerne opsøger Hug fra Blodet imens de samtidig forbereder sig på slaget mod Kulden og forsøger bedst muligt at følge reglerne der er for dem.

 

Jeg nød første bind, men om muligt kunne jeg faktisk endnu bedre lide denne!

Jeg blev bare lige lidt mere 'hooked', og endnu mere klar på næste bind i serien.

Den minder mig lidt om en 'Games of Thrones' for yngre, hvis man kan sige det, blandt andet fordi der i denne er langt mere politik og magt blandet ind i den, hvor tvillingerne skal begå sig imellem alt dette.

For mange forfattere er det en god ide at gå tilbage når man har skrevet sin bog færdig, og så skrive et par linjer hist og her om, fordi man ved slutningen har et helt andet, og ofte langt bedre, flow, end man havde da man begyndte at skrive.

Det er ikke det råd jeg ville give Anders Björkelid.

Jeg ville derimod anbefale ham at gå tilbage til starten, og faktisk skrive de første par kapitler HELT om.

For det er en god bog, og den har helt klart potentiale, men i starten er noget af det en smule påtvunget og 'opstillet', hvilket let kan ødelægge bogen - eller i hvert fald have en dårlig effekt på den.

Men som sagt kunne jeg faktisk endnu bedre lide denne end den første, så derfor vil jeg selvfølgelig også anbefale denne!

Tak til forlaget Ulven & uglen for anmeldereksemplaret.

bottom of page