top of page
  • Forfatters billedeKaroline Bloch

Dragernes konge 3 - Banneret samles, af P. Eybye & C. Evytt


'Det viste sig at deres samarbejde var totalt vellykket, og jeg ser frem til at finde ud af, om næste bog er skrevet af en af dem eller begge.'


Taysin har planer om at komme til Slavelejren.

Heldigvis møder han Waris, Josvai og Svart, der også er mindst lige så opsatte på at finde vej derhen.

Men han kender ikke nogen af dem, og i disse år er Perina et sted hvor man skal være forsigtig med venner og fjender.

Derfor må Taysin tage et valg; vil han følges med dem, eller kan han ikke stole på dem?

Ikke bedre bliver det, da han kommer til at fortælle dem en hemmelighed - og så endda en, der ikke engang var hans at fortælle.

Kiri og Lill møder hinanden i slavelejren.

Det siger sig selv at dette ikke er det rareste sted at være, men i modsætning til forventningerne er slavehandlerne ikke det, de burde frygte mest.

Sammen må de vurdere hvem de kan stole på og hvem de ikke kan - noget, der ikke er let, når man finder sig selv omringet at desperate mennesker.

 

Endelig er vi nået frem til det sted, hvor Banneret Samles (Pun intended), og vi får en bog fra både Carina Evytt og Pernille Eybye.

Nu skal jeg være ærlig og sige at jeg har en høne at plukke med de to - ikke nok med at de sluttede begge tidligere bøger med kæmpe cliffhangers, så har de sågar valgt at slå sig sammen om at gøre slutningen på denne endnu værre!

Jeg har læst de to tidligere bøger i serien, og i fællesskab må jeg være ærlig og sige at de har skubbet mine forventninger nooooget højt op.

Dog levede denne totalt op til mine ellers tårnhøje forventninger!

Den har alle de gode punkter læserne fik i de tidligere bøger, samt begge forfatteres særpræg, der er blevet sat på bogen.

Totalt... Næsten, op til mine tårnhøje forventninger. Jeg må indrømme at jeg lidt følte at Banneret samles var lidt 'langsom', vi kom ikke rigtig videre. I hvert fald ikke så hurtigt som vi gjorde i de tidligere bøger.

Det var dog forventeligt, da de trods alt er nye i dette samarbejde.

Samtidig med at mine forventninger var høje på langt de fleste punkter, havde jeg dog også en smule frygt med hensyn til denne; både C. Evytt og P. Eybye klarede deres tidligere bind i bogen rigtig godt - men hvordan ville de klare det med at skrive dette bind sammen?

Heldigvis kan det dog tilføjes til listen med ting, de have fuldkommen og komplet styr på i denne bog.

Det viste sig at deres samarbejde var totalt vellykket, og jeg ser frem til at finde ud af, om næste bog er skrevet af en af dem eller begge.

Bogen har været en blanding af ting jeg 100% forventede, og ting jeg aldrig havde kunnet gætte.

Derudover var der (som i de andre) masser af plottwist, der kunne holde spændingen i gang.

Tak til forlaget Tellerup for anmeldereksemplaret.

bottom of page