top of page
  • Forfatters billedeKaroline Bloch

Danser med livet, af Tina Lindegaard


En snevejrsdag beslutter hun sig for at skrible sine minder og fortællinger ned i en dagbog i samarbejde med sin kat.

Det tvinger hende til at tænke tilbage til de valg hun var nødsaget til at tage.


"Tænk hvis jeg havde haft den viden, jeg har i dag. Tænk hvis jeg havde haft den tidligere".

I ethvert liv bliver der taget beslutninger, og hvis man beslutter sig for at kigge tilbage på dem, som hun gør, kan det både medbringe sorg og glæde; højst sandsynligt begge dele.

Det gjorde det også i hendes tilfælde.

"Sammen med sin kat begynder hun at skrive dagbog. Hun nedfælder sine godt gemte refleksioner over et liv, som kunna have været, og et liv som er."

 

Det er en forholdsvist kort bog, og det er begrænset hvor meget handling der er i den, især hvis jeg ikke skal afsløre for meget, hvilket forklarer den (meget) korte genfortælling.

Jeg må indrømme at det tog mig liiidt lang tid at komme i gang med den - hovedsageligt fordi den var så kort. Jeg havde svært ved at forestille mig, at man virkelig kunne nå at nyde en bog på kun 95 sider.

Men jeg nød den virkelig, og når jeg ønsker, at den var længere, er det udelukkende fordi jeg helt klart ikke er færdig med historien. Det er den følelse, der fortæller, at bogen du lige har læst, er god.

Det var noget meget smukt over den korte, men dybe fortælling i den tilsneede by.

Tak til forlaget MouseJournal for anmeldereksemplaret.

bottom of page